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Domande piu visitate su - Ultra EFIS
Sì, nella confezione dell'Ultra Efis è incluso anche il ricevitore esterno GPS.
 
Connettere il ricevitore GPS esterno sul retro dell'Ultra nella porta GPS. Il ricevitore GPS è dotato di un cavo lungo 1,5 metri e le sue caratteristiche sono state studiate per l'utilizzo all'interno del velivolo.
 
Nota: è disponibile anche una prolunga di 2 metri. Il ricevitore GPS può essere montato su una qualunque superficie purchè abbia la visuale libera verso il cielo. Il ricevitore può essere istallato anche sul pannello dell'aereo utilizzando la striscia di velcro inclusa nella scatola.
 
La visuale verso il cielo del ricevitore deve essere libera affinchè lo stesso possa ricevere il segnale GPS.
Se il segnale GPS è ostruito da oggetti con alta densità (come alluminio, acciaio o ghiaccio), l'Ultra può non operare correttamente.
 
Il segnale GPS può anche essere bloccato da parabrezza termoriscaldati (lana di vetro, plexiglass ed altri tipi di plastiche normalmente non creano alcun tipo di problema alla ricezione del segnale).
 
Se l'Ultra non acquisisce correttamente il segnale GPS, oppure il segnale è debole e viene perso facilmente, spesso è sufficiente spostare il ricevitore GPS di qualche centimetro per ottenere una visuale migliore ed ottenere una buona ricezione.
Sì è possibile.

La procedura per editare un file contenente i propri POI personali ed importarlo nell'Ultra Efis è disponibile qui:

http://cloud.avmap.us/download/AvMap_UltraEfis_Userpoi_file_editing.zip
There are two types of calibration procedures:

1. Horizon alignment calibration:
execute this calibration procedure to align the horizon line of the Ultra with the aircrafts straight & level flight attitude.

2. Compass calibration:
The purpose of this procedure is to compensate magnetic disturbances the Ultra is subject to, due to aircraft metal structures and electromagnetic components. These disturbances, if not compensated, could alter the heading value provided by the system. For this reason the magnetometer is disabled before the magnetometer calibration procedure is executed.
The procedure requires to point the aircraft nose in 4 directions (north, east, south and west
oriented to magnetic north). The total duration for this procedure is about 20 minutes.
The procedure is described in the user manual.

IMPORTANT: When the magnetometer of the Ultra is not enabled the Ultra uses GPS
source to show COG (course over ground) on the compass. To enable compass heading it
is necessary to calibrate the magnetometer. In case both GPS and magnetometer sources
are lost the compass becomes RED and is out of order.

IMPORTANT:
Before you proceed with the compass calibration, make sure that the horizon
line of the Ultra is aligned with the aircrafts straight & level flight attitude (see paragraph 3.1)

IMPORTANT:
The compass calibration procedure must be executed in an open field clean
of magnetic disturbances (we recommend at the compass rose of your airport).
Note: Most airports have a compass rose, which is a series of lines marked out on a ramp
or maintenance run up area where there is no magnetic interference. Lines, oriented to
magnetic north, are painted every 30° which is used to perform a compass calibration.




You can power the Ultra EFIS from an 10 to 35 Vdc supply.
Mount on the power wire (RED) the 1A fuse holder, provided in the box, to protect against short circuits.
The Pitot and static ports on the back of the Ultra are equipped with 1/8” NPT female fittings. To connect the aircraft Pitot and static lines to the Ultra, you must use standard 1/8” NPT male fittings at the end of each of the lines. Installation along with other mechanical or digital altimeters and airspeed indicators is supported by mean of a T coupler (not included in the Ultra box).
Connect the Pitot line to the port labeled PITOT and the static line to the port labeled STATIC.

IMPORTANT: Use flexible plastic tubes and make sure the tubes fit tight on the NPT Pitot and static ports and can not get loose due to vibration.

IMPORTANT: We recommend to test the Pitot-static system for leakage after any alteration.


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